check_box
contact_phone

+48795403619

CARTEC Niezawodna Diagnostyka

  • slajd1

    KOMPLEKSOWE WYPOSAŻENIE PODSTAWOWYCH STACJI KONTROLI POJAZDÓW

  • slajd2

    KOMPLEKSOWE WYPOSAŻENIE OKRĘGOWYCH STACJI KONTROLI POJAZDÓW

  • slajd3

    KOMPLEKSOWE WYPOSAŻENIE SERWISÓW SAMOCHODOWYCH 

Geometria samochodowa V2200

Geometria samochodowa John Bean V2200

Geometria samochodowa amerykańskiej firmy John Bean typ V2200 to geometria samochodowa przeznaczona dla wyposażenia warsztatów samochodowych, stacji obsługi ASO oraz Stacji Kontroli Pojazdów. Geometria posiada certyfikat ITS Instytutu Transportu Samochodowego. Model John Bean V2200 jest podstawowym urządzeniem geometrii z nowej rodziny z serii „V”. Jednocześnie dzięki zastosowaniu takich samych kamer pomiarowych dokładność wykonywanego pomiaru jest precyzyjna i  identyczna jak w przypadku wyższych modeli.

JB V2200 1

 

Oprogramowanie Pro42 w wersji Silver

Urządzenia z nowej serii V2200 charakteryzują się największą dokładnością i wysoką jakością wykonania. Rozbudowana i aktualizowana baza danych pojazdów czy funkcjonalne i intuicyjne oprogramowanie zapewnia dużą szybkość w wykonywaniu pomiarów i regulacji.

JB V2200 2

 

Technologia pomiaru 3D

Geometria John Bean V2200 dokonuje pomiarów w technologi trójwymiarowej 3D. Jej najwększą zaletą jest skrócenie do minimum przestrzeni pomiarowej ( idelana dla krótkich pomieszczeń warsztatowych), skraca czas badania do 5 min. Jest to najbardziej zaawansowany technologicznie system pomiarowy.

JB V2200 3

 

Łatwa adaptacja urządzenia do stanowiska pomiarowego - kanał, podnośnik

Geometria John Bean V2200 dzięki swojej konstrukcji daje możliwośc wykorzystania jej potencjału na stacjach kontroli pojazdów ( certyfikat ITS) oraz warsztatach samochodowych. Występuje w wesji kanałowej oraz w wersji na podnośnik, dźwignik. Obie wersje mogą zostać zabudowane na mobilnej platformie tzw krzyżaku umożliwiające przejazd urządzenia pomiarowego w dowolne miejsce, a rozstaw jest na tyle szeroki że umożliwia nam wjazd na kanał pomiarowy. Wersja na podnośnik umieszczona jest na pionowej belce z eletrycznym podnoszeniem kamer za pomocą pilota lub klawiatury na dogodną wysokość.

JB V2200 5

 

Przebieg pomiaru z użyciem geometrii John Bean V2200

Pomiar polega na precyzyjnym wyznaczeniu osi obrotu wszystkich kół w przestrzeni (model trójwymiarowy), z dodatkowym określeniem osi skrętu kół przedniej osi. Dzięki tworzeniu modelu przestrzennego, pomiar ulega znacznemu skróceniu i uproszczeniu – na koła zakłada się głowice ekranowe, przetacza pojazd o ok. 30 cm do przodu i do tyłu. Po wykonaniu tych czynności uzyskujemy parametry geometrii pojazdu, za wyjątkiem kąta skrętu kół, kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i kąta pochylenia sworznia zwrotnicy. Te wymiary wymagają skręcenia kół przednich na obrotnicach.

Skrócenie czasu pomiaru wynika głównie z braku konieczności kompensacji bicia każdego z kół, jak również z prostej obsługi programu komputerowego, który sekwencyjnie prowadzi obsługującego przez poszczególne fazy pomiaru. Wynik pokazywany jest na monitorze w formie liczbowej oraz graficznej. Dodatkowo w trakcie badania można w każdej chwili skorzystać z pomocy on – line dla każdego z mierzonych parametrów. Ponadto ogromnym ułatwieniem dla obsługujących jest fakt, że pomiędzy ekranami, kamerami i jednostką centralną nie ma żadnych połączeń kablowych – jest to prawdziwy system bezprzewodowy.

JB V2200 4

 

Przewaga dzięki stosowaniu technologii 3D:

Najważniejszymi elementami odróżniającymi geometrię V2200 od innych dostępnych na rynku branży wyposażenia warsztatowego jest zastosowanie stałych kamer ( poza pojazdem ) o wysokiej rozdzielczości, które generują sygnał przekazywany do głowic ekranowych zamontowanych na kołach pojazdu. Odbity od tych ekranów sygnał powraca do komputera, który dzięki oprogramowaniu oblicza i tworzy przestrzenny (3D) model położenia każdego z kół. Ten obraz jest z kolei przetwarzany na wartości parametrów geometrycznych, tzn.:

  • zbieżność całkowita kół przedniej i tylnej osi;
  • zbieżność połówkowa przedniej i tylnej osi;
  • kąt wyprzedzania sworzni zwrotnicy;
  • kąt pochylenia sworzni zwrotnicy;
  • sumaryczny kąt pochylenia koła i pochylenia sworznia zwrotnicy;
  • kąt skrętu kół i różnica kątów skrętu;
  • przesunięcie kół (przód i tył);
  • kąt geometryczny osi jazdy;
  • różnica zbieżności połówkowych;
  • różnica kątów pochylenia koła;
  • różnica kątów wyprzedzenia sworzni zwrotnicy;

JB V2200 8

 

Uniwersalny i dokładny system pomiarowy:

  • kamery o wysokiej rozdzielczości zapewniają dokładny pomiar który wyświetlany jest na bieżąco tak jak i dane diagnostyczne;
  • pasywne przednie i tylnie targety XD zapewniają trwałość z powodu braku elementów elektronicznych ,które mogą się uszkodzić;
  • ekrany refleksyjne XD i uchwyty AC200 są lekkie, wytrzymałe i odporne na uderzenia;

 

Uniwersalne uchwyty na koła AC200 szybkie i proste w użyciu:

  • samocentrująca konstrukcja pozwalająca na dokładny pomiar wymiarów pojazdu;
  • dwustronne “pazury”eliminują dodatkowe akcesoria i pozwalają na niezawodne zaciskanie uchwytu nawet przy założonych kołpakach;
  • dostępne akcesoria pozwalające na obsługę większych kół;

JB V2200 7

 

Funckje zwiększające wydajność:

  • pomiar szerokości i rozstawu osi pojazdu;
  • indywidualny pomiar przesunięcia osi kół i nierównoległości osi kół;
  • funkcja EZ-TOE* w celu regulacji bez używania blokady koła kierownicy;
  • przewodnik w regulacjach pojedyńczego drążka, drążka poprzecznego i kołyski silnika;
  • możliwość zastosowania dodatkowych monitorów poprawiających komfort pracy obsługi ( zabudowa np w kanale, ścianie );
  • możliwość zastosowania tabletu w łączności bezprzewodowej z geometrią dając obsłudze całkowitą swobodę ruchów i podglądu przebiegu badania z każdego miejsca stanowiska kontrolnego;

JB V2200 9

  • geometria_1.jpg
  • geometria_2.jpg
  • geometria_3.jpg
  • geometria_4.jpg
  • geometria_5.jpg
  • geometria_6.jpg

 

Wyposażenie dodatkowe:

Najazdy z obrotnicami

Najazdy wraz z obrotnicami i płytami odprężnymi przeznaczone są dla warsztatów samochodowych kontrolujących i ustawiających geometrię kół.

Najazdy z obrotnicami

Tylne płyty odprężne

Tylne płyty odprężne to dodatkowe wyposażenie stanowiska do kontroli ustawienia kół pojazdów samochodowych. Idealnie współpracują z geometriami oferowanymi przez naszą firmę.

Tylne płyty odprężne

Wózek mobilny

Wózek mobilny do kamer geometrii 3D

Wózek mobilny

Od firmy Cartec:

Proponowane geometrie samochodowe dostarczane są do Klientów, a następnie montowane przez naszych serwisantów. Dokładamy wszelkich starań, by udostępniane wyposażenie było kompletne oraz specjalistyczne. Zapewniamy również profesjonalny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny geometrii. Dodatkowo przeprowadzamy szczegółowe szkolenia z ich obsługi. Dzięki temu można je użytkować wydajnie i jednocześnie bezpiecznie. Ceny naszego sprzętu są korzystne, dlatego warto w niego zainwestować!

Jeżeli posiadają Państwo dodatkowe pytania to zapraszamy do kontaktu z naszymi pracownikami. Są oni specjalistami od geometrii samochodowych, dzięki czemu będą potrafili doradzić najkorzystniejsze rozwiązania, które sprostają indywidualnym wymaganiom naszych Klientów.

   Pobierz kartę katalogową

Kontakt z Cartec

Wyślij zapytanie do Cartec

 

Doradzamy i pomagamy w wyborze rozwiązań

Jeżeli szukają Państwo pomocy i informacji jak zbudować i wyposażyć Stację Kontroli Pojazdów lub warsztat samochodowy to zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami.

Wyposażamy, montujemy i szkolimy

Kompleksowe wyposażenie jest dostarczane oraz montowane przez naszych serwisantów. Nasze wyposażenie jest  kompletne oraz zgodne z wymogami prawnymi. Przeprowadzamy szczegółowe szkolenia z ich obsługi.

Serwisujemy i gwarantujemy jakość i sprawność

Zapewniamy profesjonalny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny urządzeń. Dzięki temu można je użytkować wydajnie i jednocześnie bezpiecznie. 
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd